مراسم رونمایی و تقدیراز مجله علمی ترویجی (محاسن) پذیرش حوزه علمیه حضرت بقیه الله (عج) لیست کانون های علمی پژوهشی حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج قم اهداف و راهبردهای مدرسه علمیه حضرت بقیهالله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طرح حفظ دارالقرآن مدرسه علمیه حضرت بقیه الله عجل الله فرجه ۲ طرح حفظ دارالقرآن مدرسه علمیه حضرت بقیه الله عجل الله فرجه آیین نامه امتحانات دوره ای مدرسه اطلاعیه مهم
به بعضیا اعتماد نمی کنم چون نمیشناسمشون???
به بعضیا دیگه هم اعتماد نمی کنم چون میشناسمشون???????
عجب بدبختی ای داریم چه بشناسیم چه نشناسیم نباید اعتماد کنیم???
به نام خدایی که بهترین پناه است
چند جمله در ابتدا برای عرض ادب خدمت حضرت ام البنین
در اصطلاحات قرانی چند لفظ برای بخشش داریم. انفاق ، سخاوت ، ایثار
از آنجهت در یک نقطهٔ اعطاء مال .در همه آنها هست.
وجه مشترک دارند.
اما هر کدام بار معنایی متفاوت دارند. و برای یک جایگاه خاصی بکار میروند.
سخاوت !!! در جایی هست که انسان به اندازه کفاف خود دارد ، خود گرفتار نیست ، نیمی برای خودنگه می دارد ، نیمی را می بخشد.
این ، بخشیدن و سخاوت است.
ایثار !!! مرتبه بالاتر از سخاوت هست.
مقدم کردن دیگران بر خود، مطرح است.
مخیر می شود بین گرسنگی خود ، وسیر کردن دیگری.
حاضر باشد مال و آبرو بدهد در حالیکه ، دست خود خالی باشد.
به هنگام عزیمت حضرت، بسوی شام در جنگ صفین با معاویه در قالب دعا ایراد شده.
/ خدایا از تو استمداد می جوییم در این مسیری که شروع کردیم.
در حالیکه تو خدای این سقف برافراشته، آسمان و کهکشان بالای سرما هستی.
/ تو خدایی هستی که صاحب و رب آسمان ، و جو در هم تنیده و بهم پیوسته ،همه در ید قدرت و قوت توست.
/ تو همان خدایی هستی ،که آسمان را قرار دادی که شب و روز در آن گم می شوند.
شب و روز رابه آبی تشبیه کرده که زمین همه آبها را در خود فرو می برد.
یک مدتی بعد از شورش طلحه و زبیر ، که در بصره جمع شده و بر بیعت خود برنگشتند ،غائله را ختم نکردند.
حضرت چاره ای ندید،جز عزیمت بسمت بصره.
مردم مکه ومدینه، ماهیت این جریان را می دانستند.
طرفداران امیرالمومنین را می شناختند ، وحامیان طلحه و زبیر چه کسانی هستند.
باخبر بودند ،جایگاه هر کدام نزد پیامبر چگونه بود.
برایشان شبهه ایجاد نمیکرد ،اما عراق دور بود و این تحلیلها ی سیاسی به آنها نمی رسید.دچار شبهه شده بودند.
این خطبه در زمانی صادر شد،
که به حضرت خبر دادند.طلحه و زبیر و عایشه برای شورش ،عازم بصره هستند.
فرمود: خداوند نبی مکرم صلی الله علیه واله را مبعوث کرد در حالیکه هادی و هدایت گر بود.
وچون هدف بلندی مثل انسان سازی داشت.
نیازمند ابزار مناسب هم بود
و خدا ابزار هدایت اورا متوقف ،بر قران ناطق قرار داد.
دومین وسیله هدایتی امر قائم :
حکومت و آئینی آورد که ویژگی آن قائم بودن است.
این دین پابرجاست و بر دیگر ادیان غالب و ازبین رفتنی هم نیست .
لِیُظهِرهُ علی الدین کُلهِ « صف -۹ »