حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
در موارد زیر باید به کودکتان آموزش دهید که حتما با شما صحبت کنند و زمینه گفتگو در این زمینه را برایشان فراهم کنید تا بدون خجالت با شما صحبت کنند. باید بدانند موارد زیر جزء مواردی است که حتما باید والدین در جریان قرار گیرند والا ممکن است برایشان ایجاد خطر کند.
6.  وقتی کسی به بدن تو نگاه می کند.
7.  هنگامی که کسی به اندام خصوصی تو دست می زند .
8.  وقتی کسی می خواهد به اندام های خصوصی او دست بزنی.
9.  وقتی در موقعیتی هستی که احساس ناراحتی می کنی یا احساس عجیبی داری.
10.  زمانی که کسی می خواهد به زور شما را ببوسد
11.   وقتی کسی از تو می خواهد از دیگران فاصله بگیرید تا شما را نبینند

والدین باید به کودک خود در باره اندام خصوصی بدن گفت‌وگو کنند و به فرزندان خود یاد دهند که هیچ کس نباید به این اندام نگاه کند یا این اندام را لمس کند. بهترین زمان برای چنین گفت‌وگویی زمانی است که کودک را حمام می‌کنید. باید از عبارت اندام خصوصی بدن استفاده کنید و با زبان ساده به آنها بگویید همانطوری که همه مسواک خصوصی دارند و دیگران نباید از مسواک آنها استفاده کنند در بدن هر انسانی نیز اندام خصوصی وجود دارد که دیگران نباید به این ندام نگاه کنند و نباید به این اندام دست بزنند. هر کس فقط می‌تواند به اعضای خصوصی خودش دسترسی داشته باشد.
احتمال تعرض جنسی در کودکان پسر و دختر تقریبا مساوی است بنابراین باید نسبت به هر دو مراقبت کنید و با هر دو در مورد اندام خصوصی صحبت کنید. برای لمس، افزون بر اندام داخل لباس زیر باید به گردن و سینه و لب نیز اشاره کنید و آنها را جزء اندامی معرفی کنید که دیگران نباید بهش دست بزنند یا ببوسند.

اگر والدین از نظر عاطفی و معنوی رابطه خوبی داشته باشند ،جامعه و مدرسه و… بر فرزند نهایتا ۵٪ اثر نامطلوب دارد

?اما اگر والدین رابطه عاطفی و معنوی خوبی نداشته باشند ، فرزند از جامعه مدرسه و… ممکن است تا  ۱۰۰٪ اثرنامطلوب بگیرد

?‍?‍?‍? پس برای داشتن فرزند صالح و سالم و عاری از عقده های روانی ، ابتدا رابطه تان را با همسر اصلاح کنید تا در تربیت فرزند با کمترین هزینه بیشترین سود را ببرید … 

اگر والدین ممتاز شوند خدا یک فرزند ممتاز نصیبشان می‌نماید?همچنین سعی کنید سطح معرفت خود و همسرتان رابالاببرید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.