حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
حجةالاسلام و المسلمین محمدرضا ناصری فرزند ارشد عالم وارسته آیت الله حاج شیخ محمد ناصری در سال ۱۳۳۶ شمسی در نجف اشرف دیده به جهان گشودند.جد ایشان ایت الله حاج شیخ محمد‌باقر ناصری از روحانیون برجسته اصفهان ومادرشان فرزند حضرت آیت الله حاج شیخ عبدالکریم کروندی است. ایشان در سال ۱۳۴۸ شمسی نزد پدر بزرگوارشان تحصیلات علوم دینی را در حوزه علمیه اصفهان آغاز کردند و در سال ۱۳۵۴ شمسی پس از گذراندن علوم مقدماتی وسطح یک حوزه عازم شهر مقدس قم شدند. با شروع حرکت انتقلابی اما خمینی (ره) بنابر وظیفه شرعی برای روشنگری و تبلیغ به استان های محروم کشور همچون کرمان، خوزستان، هرمزگان و شهرهای استان اصفهان سفر کردند.
در استان هرمزگان دوشادوش مبارزان نستوه حجج اسلام متین و عبایی نمایندگان حضرت امام(ره) در بندر عباس به روشنگری و افشای ماهیت رژیم پهلوی پرداختند که در نهایت منجر به دستگری و زندانی شدن ایشان توسط نیروهای ساواک شد. با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در استان هرمزگان در کنار شهید حقانی به فعالیت پرداختند. از جمله خدمات و اهم مسئولیت های ایشان در استان هرمزگان در آن سال‌ها عبارتند از: مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس، رئیس دفتر امام جمعه، سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی استان و یکی از موسسین کمیته مرکزی انتقلاب اسلامی استان بوده است.
با اصرار و پیگیری مسئولین دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به شهر مقدس قم مراجعت کرده و در دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم مشغول به انجام وظیفه گردیدند.
در جایگاه امامت جمعه موقت در بخش هایی از مناطق کشور به گسترش فعالیت های فرهنگی همت گماردند که یکی از آثار ماندگار آن روز ها تاسیس خیریه پربرکت حضرت زهرا(س) و صندوق قرض الحسنه حضرت فاطمه زهرا که در معیت والد بزرگوارشان بوده است. حجت الاسلام والمسلمین ناصری که از خطبای توانمند نظام هستند در کشور های لبنان، سوریه، قطر برای سخنرانی اعزام گردیدند. و از طرف سپاه قدس در لبنان به تبلیغ و ترویج اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام مشغول بودند. با شروع جنگ تحمیلی برای حضور در جبهه های جنگ به ایران مراجعت کردند که در ایام جنگ چندین مرتبه مجروح و به شهر خود بازگشتند.
در جریان راهپیمایی برائت از مشرکین حجاح بیت الله الحرام در سال ۱۳۶۶ شمسی مسئولیت تبلیغ را بر عهده داشتند که منجر به محروحیت شدید ایشان گردید. ایشان به دست مبار ک حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۳ ملبس به لباس رحانیت شدند و تحصیلات عالی حوزه را در محضر عالمان نامی عالم تشیع از جمله آیات عظام فاضل لنکرانی، میرزا جواد آقا تبریزی و ناصر مکارم شیرازی کسب فیض نمودند. دروس خارج فقه واصول معظم در سال ۱۳۷۰ به پایان رسید و مورد تائید مراجع معظم تقلید قرار گرفت.
ایشان از جانب مراجع تقلید حضرت آیت الله العظمی محمد فاضل لنکرانی(ره) و حضرا آیت الله العظمی صافی گلپایگانی وکیل و مورد اعتماد در ارائه احکام و اخذ وجوهات شرعیه هستند.
در دوره چهارم مجلس به درخواست مردم منطقه برخوار و میمه اصفهان نامزد انتخابات شده و با رای قاطع مردم به نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آمدند و در کمیسیون شوراها و امور داخلی و امنیت مجلس به عنوان عضو هئیت رئیسه و مخبر کمیسیون مشغول به خدمت گذاری شدند.
بخشی از مسئولیت های دولتی ایشان در نظام جمهوری اسلامی ایران:
عضویت در گروه پارلمانی دولت ایران و فرانسه؛
عضویت در هیئت رئیسه گروه پارلمانی ایران و کادانا؛
مشاور وزیر کشور وقت(آقای بشارتی)؛
مشاور وزیر دادگستری؛
عضو عالی شورای ثبت احوال کشور که به پاس خدمات و فعالیت های ایشان چندین بار مورد تقدیر جناب آقای آیت اللهی رئیس شورای عالی ثبت احوال کشور قرار گرفتند؛
مدیر کل آموزش قوه قضائیه؛
مدیرکل کارگزینی کارکنان قوه قضائیه؛
عضو هیئت تعیین صلاحیت و اختبار داوطلبان شغل قضا؛
عضو کمیته انتخاب قضات نمونه طرح شهید بهشتی. انتصاب از طرف ریاست محترم قوه قضائیه؛
عضو هیئت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دادگستری و دادگاه انقلاب اسلامی؛
نماینده قوه قضائیه در هیئات حل اختلاف موارد ۱۴۷-۱۴۸ ثبت؛
نماینده قوه قضائیه در هیئات بدوی انتظامی سازمان نظام مهندسی و کشاورزی و منایع طبیعی جمهوری اسلامی ایران انتصاب از طرف ریاست محترم قوه قضائیه؛
وسپس به عنوان قاضی دیوان عالی کشور منصوب شدند و در دادسرای دیوان عالی کشور مشغول انجام وظیفه گردیدند. که به خاطر حسن برخورد و پیگیری مشکلات و حل و فصل معضلات مدیریتی طرف طرح شهید رجایی و بهشتی در قوه قضائیه به عنوان مدیر کل نمونه کشوری معرفی گردید که امید است خدمات حضرتشان مورد رضایت باری تعالی قرار گرفته باشد. ایشان در اولین نکوداشت برترین های تبلیغ در سال ۱۳۸۴ شمسی به پاس خدمات و فعالیت های فرهنگی و تبلیغیشان مورد تقدی قرار گرفتند، درسال ۱۳۸۶ شمسی به درخواست آیت الله دری نجف آبادی دعوت به همکاری در امور فرهنگی مهدیه تهران با جناب حجت الاسلام نبوی شدند.
پس از آن به سفارش حضرت آیت الله بهجت قدس‌سره درملاقاتی که در معیت والد بزرگوارشان به محضرشان داشتند حضرت آیت الله بهجت قدس‌سره سفارش فرمودند: که از دستگاه قضا فاصله گرفته و برای خدمت در حوزه علمیه مبارکه همت گمارند؛ که بعد از تصمیم به تاسیس حوزه علمیه حضرت بقیةالله روحی و ارواح العلمین له الفداء گرفتند.

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.