حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
باسمه تعالی و له الحمد
یاران و سروران ! نیک میدانیم مسئولیت، هر آئینه، وزر و وبالِ بالِ انسان است لیک اگر اثرش گره گشایی از کارِ خلق شود، نه تنها وزر نیست که دیگر بوته ای میشود و عیار بندگی را بالا میبرد.
سخن از رکنی از ارکان حوزه ی مقدسه است که به مددِ انفاس قدسیه ی حضرت ولی عصر (روحی فداه)، امروز زبانهای منصف معترفند در ترازِ یک بخش مؤثر و پیشرو، چشم نواز گردیده است.
باورم اینست دایره ی معاونت امور مدارس در دوره ی اخیر، البته به کیمیای عصاره ی همه تلاشهای خالصانه و نابِ گذشته، هندسه ای طلایی را تجربه کرد که اشتهار عملگراییِ آزاد اندیش آن در عین اقتدار مرکزی، مدتها زبانزد خواهد ماند.
سرور بزرگوار و نجیبمان، جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای همتیان (دام عزه العالی) در دوران مسئولیت خود در رأس این معاونت، ضمن همگرایی با اهداف عالیه ی ریاست خوش فکر حوزه های مقدسه، هندسه ای از مدیران و کارکنان میانی در این واحد ترسیم فرمودند که انتظام این هندسه، ارتباطی وثیق و بی ریا با مجموعه مدارس فراهم آورد و راه پیشرفت طلاب را هموار ساختند. در این ایام قوانین و آیین نامه ها اسباب رفع مشکل و مایه تعالی و بال پرواز طلاب بوده نه چوبی میان چرخ پیشرفت آنان.
انتصابات هدفمند و انتخاب های به جای ایشان، تیمی درد آشنا را در این معاونت فعال نمود که ثمره ی قانونمندیِ صریح و در عین حال همراهی همه جانبه ی آن با مدیران مدارس و همکاران تابعه، زمینه ساز ارتباط و مفاهمه ای موثر و درکی سازنده بین مدارس و جامعه ی طلاب جوانمان گردید که در سالهای نخست حضور در حوزه ی مبارکه، نهالهای آسیب پذیری هستند که در محیط های اجتماعی با وسوسه های دلسرد کننده ی بی باوران، مواجهند.
اینجانب وظیفه ی خود دانستم در پایان دوران مسئولیت برادر بزرگوارمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای همتیان دامت کرامته در سمت آن معاونت، ضمن تبریک انتصاب ایشان به مدیریت سطوح عالی که قطعا این تصدی، منشأ برکات فریده ای خواهد بود، از خدای سبحان برایشان تعالی و استمرار اخلاص مداری و رفع مشکلات طلاب را مسئلت نمایم
در پایان نیز امیدوارم حق تعالی توفیق را رفیق راه عزیزی سازد که با تصدی مقام معاونت امور مدارس سطح یک، امید و تکیه گاهمان خواهند شد و بعون ا..ّ. تعالی، با تدوام و تقویت رویکردهای گذشته ی این معاونت و تا حد ممکن، حفظ انسجام شاکله ی موجود در رده ی مدیران و کارکنان میانی آن که انصافا در این معاونت خوش درخشیده اند، چشممان را روشن بنمایند.
و السلام علیکم و رحمة ا..ّ. و برکاته
مدرسه مبارکه حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه الشریف
علیرضا ضیایی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.