مراسم رونمایی و تقدیراز مجله علمی ترویجی (محاسن) پذیرش حوزه علمیه حضرت بقیه الله (عج) لیست کانون های علمی پژوهشی حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج قم اهداف و راهبردهای مدرسه علمیه حضرت بقیهالله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طرح حفظ دارالقرآن مدرسه علمیه حضرت بقیه الله عجل الله فرجه ۲ طرح حفظ دارالقرآن مدرسه علمیه حضرت بقیه الله عجل الله فرجه آیین نامه امتحانات دوره ای مدرسه اطلاعیه مهم
موضوع : تشریح کیفیت بیعت
• برای اینکه با من بیعت کنید دست مرا باز میکردید و من دست خود کفَفتُها می بستم.
دست مرا بسمت خود می کشیدید و من قَبَضتُها دست خود می بستم.
هدف از اینکار :
۱- بی رغبتی حضرت به حکومت بود.
۲- آمدن تنها کافی نبود اتمام حجت نیاز بود.
اهداف حکومت بیان شود عدالت محوری بازگو شود.تا آگاهانه بپذیرند.
۳- بیعت از روی احساس نباشد
موضوع : تمجید بعضی از یاران و صحابی
▪ مرحبا به شهری که که یار و صحابی من در آن دیار رشد و پرورش یافت.
< للهِ بِلادٌ فلانٕ >
وسعت باد بر اهل این سرزمین که این یار من در میان آن شهر و اهل شهر رشد کرد.
▪ این صحابی من کسی ست که انحرافات جامعه را اصلاح کرد.
توانست بیماری اجتماعی و اخلاقی را دور کند.
< قَوَمَ الاَوَدَ و داوَی العَمَد>
موضوع: دعا و کیفیت در خواست
▪ خدایا تو بهترین مونس و همنشین اولیا هستی .
< اللهم انک انَسُ الا نسین لاَولیائک >
اگر کسی با تو حشر و نشر داشته باشد بهترین یاور خواهی بود.
▪ اگر کسی بر تو توکل کند در هنگام نیاز حاضر و سریعترین شخصی هستی که مشکلات را کفایت میکنی..
< و اَحضرُهُم بالکِفایه للمتوکلینَ علیک >
حضرت دو بشارت میدهند از خدایی که مونس است و سریع الاجابه
وشروطی هم دارد که تحت ولایت باشد و متوکل بر خدا .
از کتاب فیض الاسلام ٢١٥ :
موضوع : تنفیر از دنیا
▪ دنیا جایی ست که به بلا پیچیده است.
وبه بی وفایی و نیرنگ معروف است.
دنیا بجهت اینکه کسی را زنده نمی گذارد واهل دنیابه سبب اینکه انسانها را می فریبد.. به خیانت و نیرنگ معروفند.
< دارٌ بالبلاء محفوفه وبالغَدر معروفه >
▪ احوالات دنیا هیچگاه ثابت نیست.
میهمانان دنیا هیچگاه امنیت و سلامت کامل را تجربه نخواهند کرد.
< لا تدومُ احوالُها ولاتَسلمُ نُزالُها >
زمین و زمان در حال چرخش ٕ واین چرخش انسان را یک روز شاد و یک روز غمناک میکند. این دگرگونی و عدم پایداری از ذات دنیاست .
از کتاب فیض الاسلام ٢١٥ :
موضوع: برائت جویی از ظلم به دیگران در حکومتداری حضرت
عده ای به حضرت پیشنهاد میکردند بااین روش عدالت ورزی مردم از اطراف امام پراکنده و بسمت معاویه کشیده میشوند .
مانند معاویه یه قدری بریز و بپاش داشته باشد .
اشراف را سهم خاص بدهد تا مردم به تبع از خواص دور حضرت را خالی نکنند.
حضرت قسم می خورند.