حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
⚜️بسم الله الرحمن الرحیم ⚜️
❇️ اعتراض به گفتار پیغمبر[صلّی الله علیه و آله و سلّم] که خدا پرستان بهشتی هستند.
(بخش دوم)
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
?چيزى كه خردمندان را مات و مبهوت مى كند، سخن اين دسته از علماى بزرگ اهل تسنّن ؛ يعنى علاّمه نووى و قاضى عياض و غيره است كه در اين واقعه حق را به جانب عمر دانسته اند! و ادعا كرده اند كه وقتى رأى عمر را به وى عرضه داشتند، آن را تصويب كرد! ولى ما از هر كار محال و عمل باطلى به خدا پناه مى بريم!
? اينك سخن نووى را از نظر خوانندگان مى گذرانيم:(در اين حديث – يعنى حديث ابو هريره – دليلى هست كه وقتى پيشوايان و بزرگان نظرى داشتند و يكى از پيروان ايشان نظرى بر خلاف آن داشت ، شايسته است كه پيرو، آن را به پيشوا عرضه بدارد تا درباره آن بينديشد، آنگاه اگر براى او آشكار شد كه آنچه پيرو گفته درست است ، بايد پيشوا نظر خود را رها كند و رجوع به نظر پيرو نمايد، و گرنه بايد جواب اشكالى را كه براى او پديد آمده است ، بيان كند…).
☑️مؤلّف :
اين سخن هنگامى مسموع است كه پيشوا، پيغمبر بر حق نباشد، ولى اگر پيغمبر بود، بايد كليه پيروانش از او شنوايى داشته باشند، و هر چه مى گويد اطاعت كنند و مؤ من به آن باشند، چنانكه خداوند مى فرمايد: (آنچه پيغمبر براى شما آورده است بگيريد، و از آنچه برحذر داشته است ، پرهيز كنيد. از خدا بترسيد كه خداوند سخت كيفر مى گيرد…).
??????????
? سید محمد مهدی حسینی
?منبع: اجتهاد در مقابل نص ،صفحه۹۳
?????????
?موسسه پژوهشی معالم زیر نظر حوزه علمیه بقیه‌الله (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) قم
☑️ تحت اشراف حضرت آیت‌الله ناصری دامت‌برکاته
?پیام رسانهای ایتا و تلگرام
♨️ @maalemqom
?پیام رسان واتس آپ
♨️https://chat.whatsapp.com/GBccMtJ8NOJG7YKFIPWQz7

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.