مراسم رونمایی و تقدیراز مجله علمی ترویجی (محاسن) پذیرش حوزه علمیه حضرت بقیه الله (عج) لیست کانون های علمی پژوهشی حوزه علمیه حضرت بقیت الله عج قم اهداف و راهبردهای مدرسه علمیه حضرت بقیهالله (عجل الله تعالی فرجه الشریف) طرح حفظ دارالقرآن مدرسه علمیه حضرت بقیه الله عجل الله فرجه ۲ طرح حفظ دارالقرآن مدرسه علمیه حضرت بقیه الله عجل الله فرجه آیین نامه امتحانات دوره ای مدرسه اطلاعیه مهم
حمد مختص خدایی که بلند مرتبه ، و برتر از آنست که مشابهت با مخلوق داشته باشد.
« الحمدلله العلیِ عن شَبَهِ المخلوقین »
بین خالق و مخلوق هیچ تناسب ، تشابه و رابطه ای نیست.
— حمد مختص خدایی که غالب است و بر هر سخنوری سلطه دارد.
« الغالبِ لِمقالِ الواصفین »
و هیچ سخنوری با جملات مدحی خود نمی تواند حق خدا را ادا کند.
— خداوند آشکار است ، دیدنی ست . رؤیت او به عجائب و تدبیر او در خلق عالم ، افعال او می شودنظاره کرد.
« الظاهرِ بعجائب تدبیرهِ للناظرین »
ظهور او به آفرینش و جهان هستی ست که گواه بر اوست.
موضوع : تشویق یاران خود در نبرد با شامیان
در میان لشکر حضرت سه گروه ، تنبلها ، منافق، و یاران پا به رکاب بودند.
حضرت برای قرص شدن دل یاران و بسیج کردن آنها با این جملات ، مخاطب خودرا خدای متعال ، بیان می دارند.
از دست چنین فرادی که در میدانهای سخت حضرت را تنها می گذاشتند. به خدا شکوه میکند.
— خدایا هر بنده ای از بندگان تو بشنوند سخن مرا ، در حالیکه سخنان ما عدل است و ظلمی در آن نیست.
« سَمعَ مَقالَتَناَ العادلَةَ غیرَ الجائره »
رجز ما بنا حق نیست. عده ای را برای جهاد آماده میکنیم که عین عدالت است.
– این دعوت و بسیج عمومی ما مصلحت عمومی است ،چه در دین وچه در دنیای مردم.
« والمَصلحَةَ غیرَ مُفسِدَة فی الدین و الدنیا »
صلوات جملهای دعایی و احترام خاص بر محمد که مسلمانان هنگام آوردن نام وی بهصورت «ٱللَّهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ» آن را ذکر میکنند و در نوشتهها پس از نام وی بهطور کامل یا اختصاری به صورت «محمد صلی الله علیه و آله و سلم» یا «محمد ﷺ» یا «محمد (ص)» میآورند.
این برنامه ی جامع، رأس ساعت مقرر، در محضر کادر عالی آموزشی، توسط دانش آموخته ی فرزانه ی عرصه ی مشاوره و استاد بی ریا جناب حجة الاسلام و المسلمین دکتر میر افضلی معاونت محترم آموزشی مدرسه ی مبارکه ی بقیة الله که با صبوری، راه رشد را چشیده و تُردی ها و تندی هایش را آزموده، بطور مفصل، تبیین خواهد شد…
زمان: سه شنبه دهم آبان ساعت ۱۱ صبح
مکان: نمازخانه مدرسه
حضورتان برای ما به منزله ی وفایتان به عهدی ست در ادامه ی راهی که باهم آغاز کرده ایم…
☸️در باب حقیقت جن اختلاف زیادی میان عالمان مسلمان وجود دارد. جسم آتشی و هوایی دارای عقل و فهم، از جنس روح و ملائکه و مجرد از عناصر، اجسام لطیف دارای حیات عرضی، از جمله این دیدگاههاست. رؤیت جن، از دیگر موضوعات اختلافی است. برخی آن را ناممکن و ادعای رؤیت را باطل میدانند. عدهای خوراک این موجود را هوای آمیخته به بوی طعام میدانند. در برخی نصوص نیز بوی استخوان و ارواث حیوانات به عنوان غذای این موجود اشاره شده است. در مقابل عدهای معتقدند جن روحانی بوده و تغذیه مادی ندارد. دیگر اینکه برخی از آیات مشعر به وجود جنس زن و مرد و نیز قانون زناشویی در میان جنیان میباشد. حیات اجتماعی و نیز تشکّل به شکل حیوان و انسان از دیگر گمانهزنیها پیرامون این موجود است. دیگر اینکه جنیان همانند انسان دارای اختیار و تکلیف هستند، و در میان آنها، صالح و غیرصالح وجود دارد، و نتیجه اعمالشان را در آخرت خواهند دید. برخی معتقدند چون جن از لحاظ ظرفیت کمال و کرامت به انسان نمیرسد، هیچگاه از آنان پیامبری برنخاسته و ایشان تابعِ پیامبران بشری هستند. در آیات وروایات، مواردی از حضور جنیان و ارتباط آنان با پیامبر اکرم9 و ائمه اطهار: بیان شده است☸️