حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×

دیدار طلاب پایه اول و دوم با آیت الله علوی گرگانی

دلائل انحراف جوانان از نگاه ‌آیت الله علوی گرگانی
حضرت آیت الله علوی گرگانی رفاقت با افراد ناباب را یکی از مهم ترین دلائل انحراف نسل جوان دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب مدرسه علمیه بقیه الله(عج) قم ظهر امروز با حضرت آیت الله علوی گرگانی از اساتید برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کرد.
در این دیدار حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) گفت: لا فضل الا لاهل العلم (فضیلتی نیست مگر برای اهل علم) خداوند انسان را یکسان آفریده  مگر اهل علم.
وی با بیان ویژگی های اهل علم، گفت: اهل علمی طلب علم می کند،  مردم را  هدایت می‌کند  و با عمل، رفتار و کردارش مردم را به طرف خدا می کشاند.
استاد دروس خارج  حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل انحراف جوانان پرداخت و افزود بیشتر انحرافات  امروز  جوانان  به خاطر رفاقت نادرست است؛ شخصی از حضرت عیسی (ع) سوال کرد با چه کسانی همنشینی داشته باشیم فرمود با کسانی  که ما را به یاد خدا بیاندازند .
وی در پایان با اشاره به فرازی از پیامبر گرامی اسلام(ص) خاطرنشان کرد: حضرت رسول فرمودند؛ زمانی می رسد که مردم چیز بد را خوب و همه چیز خوب  را بد می دانند؛ سفارشم به شما این  است که مسائل خوب را به درستی درون درس بهره ببرید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.