حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 15 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
بسمه تعالی
❌ تحریف عمر‌بن‌خطاب در اصل اذان پیامبر??
? بعضی افراد که در زمان پیغمبر و بعد از ایشان دچار اشتباهات صریحی شدند، خود را فهیم تر و عالم تر از خدا و پیامبرش می‌دانستند.
لذا به خاطر رأی، نظر و خواسته خود موجب تغییراتی در دین شدند.
? به یک مورد در ذیل اشاره می‌شود:
قوشچی در کتاب الشقائق النعمانیه تصریح کرده است که خلیفه دوم در منبر گفت: سه چیز در زمان پیغمبر صلوات‌الله‌علیه بود که من از آن جلوگیری می‌کنم و حرام می‌دانم و هرکس انجام دهد به کیفر می‌رسانم؛ متعه زنان،حج تمتع و (حی علی خیر العمل) در نماز.
? عمر‌بن‌خطاب که خود را خلیفه حق پیامبر اکرم می‌دانست، به جای برقراری عدل، از بین بردن ظلم، تعلیم و تبیین دین و رفع مشکلات دینی جامعه، مشغول فتح شرق و غرب شد.
او برای سپاه خود نیاز به سربازان بیشتری داشت. لذا به مردم می‌گفت که بهترین عمل جهاد در راه خداست.
اما عبارتی در اذان مخل قصد او بود و عبارت «حیّ علی خیر العمل» در نماز، با این جریان منافات داشت.
به همین دلیل برای ایجاد شوق جهاد در مردم دست به تحریف بزرگی زد.
لذا گفتن این عبارت را ممنوع کرد.
پس او در لفافه گفت که من از خدا و پیامبر بهتر میدانم که خیر العمل جهاد است. پس نظر من از خدا مهم‌تر است.
? همه ما می‌دانیم که انتخاب عمر به عنوان خلیفه توسط خدا و پیامبر صلوات‌الله‌علیه نبوده است، حال او با چه علم و عصمتی و با چه حقی این تغییر را در دین ایجاد کرد؟!
? آیا تا به حال در خصوص بدعت های عمر‌بن‌‌خطاب که کاملا مخالف صریح وحی، نقل و روایات نبوی هست، تحقیق کرده اید!
پیشنهاد ما را بپذیرید…
? منبع: برگرفته از کتاب اجتهاد در مقابل نص، مورد ۲۴
? نویسنده: سید عبدالحسین شرف الدین (ره)
? وحیدی
? (موسسه پژوهشی معالم)
زیر نظر حوزه علمیه بقیت الله عج قم
تحت اشراف حضرت آیت الله ناصری دامت برکاته
پیام رسانهای ایتا و تلگرام
@maalemqom
پیام رسان واتس آپ
https://chat.whatsapp.com/GBccMtJ8NOJG7YKFIPWQz7

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.