حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×

بیانات مدیر محترم حوزه علمیه استان قم در جمع طلاب مدرسه

طلاب گرفتار القاب و عناوین نشوند/ قدردان نعمت طلبگی خود باشیم
مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان این مطلب که انسان نباید گرفتار و وابسته به القاب و عناوین شود، گفت: مهم، خدمت از روی اخلاص و تواضع است و اگر انسان دلبسته، وابسته و عاشق دنیا شود، قطعا عاقبت به خیر نخواهد شد.
 حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال، در گردهمایی طلاب مدرسه علمیه بقیه الله در قم، با بیان این که انسان نباید گرفتار و وابسته به القاب و عناوین شود، اظهار داشت: مهم، خدمت از روی اخلاص و تواضع است و اگر انسان دلبسته، وابسته و عاشق دنیا شود، قطعا عاقبت به خیر نخواهد شد.
مدیر حوزه علمیه استان قم با اشاره به روایتی از امام علی(ع)، ابراز داشت: حضرت فرمودند: «سه گروه در دنیا عمل خیر، عبادت و دوری از محرمات انجام می دهند؛ ولی نوع عبادت آنها فرق می کند؛ دسته ای مانند تجار می باشند؛ این افراد برای منفعت دنیا تلاش کرده و برای رسیدن به منفعت دنیا  عبادت می کنند و عمل خوب انجام می دهند.
وی با بیان اینکه دسته دوم برای ترس از خدا عبادت می کنند، خاطرنشان ساخت: دسته سوم نیز افرادی می باشند که نه از ترس جهنم و طمع و رسیدن به بهشت؛ بلکه عبادت آنها تنها به دلیل اعطاء نعمتی که خدا به آنها عنایت کرده، می باشد و این نوع بالاترین عبادات است.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسانی که انگیزه خود را در عبادت درست می کنند، در قله درست معرفت و عبادت و بندگی قرار دارند، تصریح کرد:‌ نعمت طلبگی بالاترین نعمت بوده و لازم است که قدردان آن بوده و شبانه روز شاکر خداوند متعال باشیم.
مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه تعلیم و تهذیب دو بال با ارزش دوران طلبگی و حجره نشینی است، گفت:  کسانی که روح و جسم خود را آمیخته به ارزش های اخلاقی و دینی کرده و از فرصت حجره نشینی نهایت استفاده را بردند، توانستند اثربخش تر از سایر افراد ظاهر شوند.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال عنوان کرد: علمای گذشته این گونه اثر بخش بودند؛ چراکه خدا را ناظر بر اعمال رفتار خود دانسته و از حقوق الهی تجاوز نمی کردند.
این استاد حوزه در پایان با بیان این که هر عملی که رنگ الهی گیرد، از بین رفتنی نخواهد بود و برکت پیدا خواهد کرد، افزود: باید تلاش کرد هر عملی را که انجام می دهیم، برای رضای خدا انجام داده و اگر این گونه عمل کردیم، بدانیم که عمل از بین نخواهد رفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.