حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
به نام خدایی که هیچ برگی بدون اذنش فرو نمی ریزد
سلام
خداوند متعال در قرآن کریم فرموده اند
یا صاحِبَیِ السِّجْنِ أَمّا أَحَدُکُما فَیَسْقِی رَبَّهُ خَمْراً وَ أَمَّا الْآخَرُ فَیُصْلَبُ فَتَأْکُلُ الطَّیْرُ مِنْ رَأْسِهِ قُضِیَ الْأَمْرُ الَّذِی فِیهِ تَسْتَفْتِیانِ
ای دوستان زندانیم! امّا یکی از شما آزاد می شود و به ارباب خود شراب می نوشاند و دیگری به دار آویخته می شود و آنقدر بالای دار می ماند که پرندگان از سر او می خورند. امری که درباره آن از من نظر خواستید، حتمی و قطعی است.
سوره یوسف آیه 41
«رَبِّ» به حاکم، مالک و ارباب نیز اطلاق می شود.مثل، «ربّ الدار»یعنی صاحب خانه. پس جمله ی «فَیَسْقِی رَبَّهُ خَمْراً» یعنی به ارباب خود شراب می دهد.
از این آیه نکات زیر قابل استخراج است
1-کرامت افراد را رعایت کنید هر چند در خط فکری شما نباشند. (زندانیان را دوستان خویش خطاب کرد)
2-در پاسخ گویی به مراجعان، باید نوبت مراعات شود. (تعبیر اوّل برای کسی است که زودتر خوابش را گفته است.)
3-بعضی از رؤیاها اگر چه از شخص غیر موحّد باشد، می تواند تعبیر مهمّی داشته باشد.
4-معبّر می تواند تعبیر خواب را بگوید هر چند ناگوار باشد.
5-تعبیر خواب یوسف پیش بینی و حدس نیست، بلکه خبر قطعی از جانب خداست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.