حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
به نام خداوند که بهترین یار و مددکار است
سلام
خداوند معاضد در قرآن مصاعد فرمودند
وَمَا كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُدًا
در مرام من نیست که گمراه کنندگان را به یاری بر گزینم
سوره کهف بخشی از آیه 51
وقتی در مسیر کربلا امام حسین علیه السلام از عبیدالله بن حر جعفی دعوت به همراهی کرد و او دعوت حضرت را نپذیرفت ولی حاضر بود اسبش را به حضرت هدیه دهد تا در مسیر جهاد استفاده کند حضرت از او روی گرداندند و فرمودند حال که در راه ما از نثار جان دریغ می کنی، ما نیز به مال تو نیازی نداریم سپس آیه مذکور را تلاوت فرمودند. در زمان آغاز حکومت مولا علی علیه السلام نیز برخی به حضرت پیشنهاد دادند که از سر سیاست تا قوت گرفتن حکومتش معاویه را بر حکومت شام نگه دارد تا سر فرصت عزلش کند ولی حضرت در پاسخشان همین آیه را تلاوت فرمودند.
این آیه نشان می دهد که عزت انسان باید حفظ شود نیز نباید در مسیر حق یاری گمراه کنندگان را پذیرفت هر کمکی شایسته قرار گیری در مسیر الهی نیست. اموالی که در راه خدا هزینه می شود باید قبلا لایق باشد هر مالی را نشاید در مسیر حق هزینه نمود. بزرگان دینی باید به این مهم توجهی عمیق و جدی داشته باشند مبادا اموالی را برای هزینه کردن در راه درست بپذیرند که مشکوک است. گمراه کنندگانی که اهل حق را یاری می کنند در نهایت به نفع گمراهی دیگران از این کمکها استفاده خواهند کرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.