حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم
مسیحیت و یهودیت
یک آیة: 
۞ لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا ۖ وَلَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قَالُوا إِنَّا نَصَارَىٰ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَرُهْبَانًا وَأَنَّهُمْ لَا يَسْتَكْبِرُونَ
یقیناً سرسخت ترین مردم را در کینه و دشمنی نسبت به مؤمنان، یهودیان و مشرکان خواهی یافت. و البته نزدیک ترینشان را در دوستی با مؤمنان، کسانی می یابی که گفتند: ما نصرانی هستیم. این واقعیت برای آن است که گروهی از آنان کشیشان دانشمند و عابدان خدا ترس اند، و آنان [در پیروی از حق] تکبّر نمی کنند
سورة مبارکة المائدة آیة کریمة 82
یک روایت:
عَنْ مَرْوَانَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ ذَکَرَ النَّصَارَی وَ عَدَاوَتَهُمْ فَقُلْتُ قَوْلُ اللَّهِ تَعَالَی ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ قَالَ أُولَئِکَ کَانُوا قَوْماً بَیْنَ عِیسَی (علیه السلام) وَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله) یَنْتَظِرُونَ مَجِیءَ مُحَمَّدٍ (صلی الله علیه و آله).
امام صادق (علیه السلام) از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که بعد از ذکر نصاری و دشمنی¬های آنان فرمود: امّا این فرموده‌ی خداوند متعال: ذلِکَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسِینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یَسْتَکْبِرُونَ، در مورد قومی است که در فاصله بین نبّوت عیسی (علیه السلام) و محمّد (صلی الله علیه و آله) زندگی می¬کردند و منتظر آمدن محمّد (صلی الله علیه و آله) بودند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۴، ص۲۰۰
 بحارالأنوار، ج۹، ص۱۹۹/ العیاشی، ج۱، ص۳۳۵/ نورالثقلین/ البرهان
کلام امام خمینی رضوان الله تَبارَکَ وَ تَعالی عَلَیه:
شما روحانیت مسیح باید مسیح را از این تنگنایی که ایجاد کرده‌اند روسای جمهور شما، نجات بدهید. مسیح چشمش به علمای مسیحیین و سایر قشرها، روشن است. مسیح چشمش این است، مطالعه می‌کند، تحت نظر قرار داده‌است شما را، که شما با این ظالمهایی که با بشر اینطور کردند چه رفتار می‌کنید. آیا در کلیساهای شما هیچ وقت راجع به این جرایم صحبتی شده‌است؟ آیا از پاپ انکاری راجع به این مصایب شده‌ است؟
(صحیفه امام؛ ج 11؛ صفحه 408)
کلام مقام معظم رهبری مُدَّظلُّهُ الشَّریف:
اگر حضرت مسیح علیه السلام امروز در میان ما می بود، لحظه ای را برای مبارزه با سردمداران نظام ظلم و استکبار جهانی از دست نمی داد و گرسنگی و سرگردانی میلیاردها انسانی را که به وسیله قدرت های بزرگ، استثمار، و به جنگ و فساد و ستیزه جویی سوق داده می شوند، تحمل نمی کرد.
این جانب امیدوارم که با بیداری جوامع بشری و تلاش صادقانه پرچم داران معرفت دینی و برانگیخته شدن وجدان های خفته، بشریت، قرن روی آوردن به معنویت و ارزش های دینی را در پیش داشته باشد، و جهان چنان که محو حکومت های مارکسیستی را به چشم دید، فروریختن همه بنیان های استکباری و ظالمانه را شاهد باشد.
و السلام علی عباد الله الصالحین
‏‎پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت میلاد مسیح، تاریخ ۱۷/۱۰/70 ‎
نتیجه گیری:
خداوند تَبارَکَ وَ تَعالی در قرآن کریم مجید می فرماید: إِنَّما الدّین عِندَ الله الإِسلام؛ دین نزد خداوند تسلیم گشتن است. معنی آیة کریمة این است: هر دینی که خداوند تَبارَکَ وَ تَعالی ابلاغ می فرماید باید پذیرفته بشود. پیامبران دین ابلاغ شده توسُّط خداوند یک روز حضرت عیسی مسیح و حضرت موسی کلیم الله علی نبیِّنا و آله و علیهما أَفضل الصَّلاة و السَّلام بودند فلذا همه ی بشر به وجوب تابع شریعت دو پیامبر عظیم الشَّأن علیهما أَفضل صلوات المصلّین بودند منتهی الآن آخرین دین ابلاغ شده توسُّط خداوند تَبارَکَ وَ تَعالی دین مبین مقدَّس إِسلام است فلذا همه ی بشر باید تبعیت از دین مبین مقدَّس إِسلام کنند چراکه حکم خداوند تَبارَکَ وَ تَعالی است فلذا الآن کسی نباید مسیحی یا یهودی باشد.

سجّاد باقری پایه شش
(موسسه پژوهشی معالم)
( زیر نظر حوزه علمیه بقیت الله «عجل الله تعالی فرجه الشریف» قم ، تحت اشراف حضرت آیت الله ناصری «دامت برکاته» )
پیام رسانهای ایتا و تلگرام
@maalemqom

وبسایت
www.mnj.ir
www.maalemqom.ir

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.