حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
((((((((بسم الله الرحمن الرحیم ))))))))
?قیامت:?
❌قیامت، روزی که بنابر آموزه‌های اسلام تمام انسان‌ها به خواست الهی برای محاسبه اعمالی که در دنیا انجام داده‌اند در پیشگاه الهی جمع می‌شوند. پیش از این روز وقایعی شگفت در زمین و آسمان روی می‌دهد که به اشراط الساعه معروف است. قرآن و روایات تاکید دارند که زمان قیامت، بر کسی جز خدا معلوم نیست.❌
♓️آیه ای درباره قیامت♓️
❗️انَّما اَنتَ مُنذِرُ مَن یَخشاها» تو تنها کسانی را می‌توانی نسبت به قیامت هشدار دهی که نگران آنند❗️       (نازعات ۴۵)
?روایتی از امام علی (ع)?
?مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام»:
لَیسَ بِمُؤمِنٍ مَن لَم یَهتَمَّ بِاِصلاحِ مَعادِهِ!
كسی كه در بند اصلاح معاد و آخرت خود نباشد، مؤمن نیست!(فهرست غرر، ص ٦)?
♋️♋️داستانی درباره قیامت♋️♋️
((دادخواه قیامت))
〽️جعفر طیار برادر امیر المؤ منین علیه السلام همراه ۸۲ نفر از مسلمین در سال پنجم بعثت، از مکه به سوی کشور حبشه مهاجرت نمودند، تا هم از آزار مشرکان در امان باشند، و هم اسلام را در حبشه، تبلیغ کنند.
این مهاجران در حدود دوازده سال در حبشه ماندند و سپس در سال هفتم هجرت به مدینه باز گشتند، یعنی همان وقت که مسلمین در جنگ خیبر، پیروز شده بودند.
در روایات آمده: پیامبر صلی الله علیه و آله از جعفر پرسیدند: در این مدتی که در حبشه بودی، چه چیز عجیبی دیدی؟
جعفر عرض کرد: زن سیاه چهره حبشی را دیدم، عبور می‌کرد و زنبیل بزرگی بر سر داشت، مردی مزاحم، به او تنه زد و او را به زمین انداخت به طوری که زنبیل از سر آن زن افتاد، سپس زن نشست و به آن مرد مزاحم رو کرد و گفت: وای بر تو از داور (گیرنده حق) در روز قیامت، که بر کرسی بنشیند و حق مظلوم را از ظالم از بگیرد.
پیامبر صلی الله علیه و آله نیز از این سخن تکان دهنده آن زن، تعجب کرد.〽️
سایت     epubfa
سخن امام خمینی درباره قیامت:
اندیشه پیرامون زندگی و مرگ، فنا و بقا، تداوم یا انقطاع حیات، محدود بودن هستی به جهان ماده یا امتداد یافتن آن در عالمی غیرمادی، وجود عنصر پایدار غیر فانی در انسان، امکان متصل شدن به سرچشمۀ حیات و بقای ابدی و… همواره همراه و همنشین روح و جان آدمی بوده و آرزوی جاودانه زیستن و داشتن هستی نامحدود، رهایی از حدود و قیود طبیعت، دست یابی به آرامش، عدالت و سعادت مطلق، بهره مندی از حیات طیبه و زیستن در جهات معنویت، خواسته ها و تمنیات دسته نیافتۀ انسان بوده اند. در این راستا ادیان الهی، آشنا ساختن با «آغاز و انجام هستی» را بزرگترین رسالت خود دانسته اند و از طریق وحی، این دو مطلوب مستور و مکنون را آشکارتر کرده اند. بشر نیز با استمداد از وحی، عقل و خرد و یا با آمیختن این دو، برای روشنتر ساختن این مجهولات تلاش نموده و کوشیده تا در پرتو معرفت «مبدأ و معاد» به شناخت حقیقت خود دست یابد و در مسیر حیات متعالی گام بردارد.
منبع: معاد از دیدگاه امام خمینی(س)، تبیان آثار موضوعی ، دفتر سی ‏ام، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
سخن رهبر:
همه‌ی این اشیائی که انسان در دنیا دوست می‌دارد، فرزند را، مال را، اشیای گوناگون را، مقام را، هر چه دوست می‌دارید، بدانید و بدانیم که قطعاً یک روز بین ما و این محبوب ما جدایی خواهد افتاد.
الشافی، صفحه‌ی ۸۷۴
?سخن امام درباره قیامت?
?پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
 يَموتُ الرَّجُلُ عَلى ما عاشَ عَلَيهِ ، و يُحشَرُ عَلى ما ماتَ عَلَيهِ .
 آدمى آن گونه كه زندگى كرده است، مى ميرد و بر همان حالى كه مرده است، برانگيخته مى شود.
( تنبيه الخواطر : ۲/۱۳۳ )?
?نتیجه گیری?
نتیجه میگیریم انسان با انجام کار های واجب وترک کار های حرام می‌تواند درقیامت به بهشت
زیبای خداوند راه پیدا کند.ودر قیامت سربلند باشد.
❇️❇️❇️محمد جواد علیمردانی❇️❇️❇️

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.