حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
قرآن
محمد جواد انصاری 
آیه درباره ی قرآن
انه لقرآن کریم• فی کتاب مکنون• لا یمسه الا المطهرون
آنچه او او (محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله)) آورده قرآن کریم است• و در کتاب مستوری جای دارد• و این کتاب را جز پاکان نمیتوانند مس کنند».
واقعه ۷۷ تا ۷۹
روایت درباره ی قرآن : 
قال رسول الله صلی الله علیه وآله :
اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ .
      هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره های شب تاریک، شما را در خود پیچید، برشماست که به قرآن تمسک جویید.   
اصول کافی ج2ص459
جملاتی از امام خامنه ای : 
۱-آینده این ملت، انقلاب و جهان به قرآن وابسته است.
2- استمرار انقلاب اسلامى به دلیل رسوخ و نفوذ عمیقى است که قرآن در میان جامعه‏ ى ما دارد.
3- اگر بخواهید قرآن در خانه‏ ها، بین بچه‏ ها، بین بزرگها، بین زن و مردها رواج پیدا کند، بایستى قهرمانان قرآنى را احترام کنید. این است که ما به این ها احترام مى‏کنیم. این ها حامل قرآنند، این ها عزیزند. زبان این ها عزیز است، لب ها و دلهاى این ها عزیز است؛ چون با قرآن مأنوس است. جان ما به قربان قرآن!
پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای
http://farsi.khamenei.ir/
سخن امام درباره ی قرآن : «انگیزه بعثت نزول وحی است و نزول قرآن است و انگیزه تلاوت قرآن بر بشر این است که تزکیه پیدا بکنند و نفوس مصفا بشوند از این ظلماتی که در آنها موجود است.»
(صحیفه امام، ج 14، ص 388)
نتیجه گیری: طبق آیات قرآن ، قرآن دارای منزلت و جایگاه بسیار مهمی است که فقط افراد طاهر می توان آن را مس کنند و روایات به ما می گویند که در سختی ها به قرآن تمسک کنیم . و اگر قرآن وجود نداشت دلیل اصلی برای بعثت از بین می رفت . و بخاطر همین قرآن است که انقلاب اسلامی تا کنون حفظ گردیده است.  امیدوارم که بتوانیم از حافظان و عاملان به قرآن قرار بگیریم .

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.