حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
به نام بهترین سرآغاز در آغاز سخن به نام خداوند کهن
عزیزان فرهیخته و فرزندان فاضلم سلام علیکم
به حقیقت که میزبان اصلی مدرسه شمایید و ما بر خوان قدوم پر مهرتان توشه چینی می کنیم.
اما بعد:
مدرسه ی مبارکه برای تامین شرایط متناسب و قابل قبول در سکونت شما نازنینان بخشی از هزینه ی این سکونت را با مشارکت و همراهیتان فراهم می سازد. 
پس از بررسی ظرفیت ها و مساعدت های ممکن احتمالی و با رایزنی های همه جانبه به نفع کاستن از هزینه ی طلاب بزرگوار، آنچه نهایتا به عنوان حداقل ممکن برای سهم شما عزیزان در مصارف امور خوابگاهی و هزینه های سکونت و تدارک لوازم تبعی این اسکان برآورد گردید، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان بصورت ماهانه است که ضروری است برای حفظ و تداوم امکان این حضور و سکونت پر برکت شما در خوابگاه، در اول هر ماه به حساب مدرسه که پایان همین پست تقدیمتان می شود؛ واریز گردد. 
ضمنا با توجه به ضرورت انعطاف شیوه های هزینه کرد و امکان مدیریت بر آنها، اعلام میدارد یَدِ مدرسه در مصرف این مبلغ، یَدِ مبسوط است تا بتواند بصورت منعطف این مبلغ را در امور مربوط به اسکان عزیزان و پیشبرد هرچه شایسته تر امور در جوانب مختلف و شئون متعدد مطرح در این سکونت، مصروف سازد. اگر چه هزینه خوراک به تنهایی بیش از این تخمین زده شده است.
شماره حساب مدرسه نزد بانک تجارت 
1542042261
شماره کارت متصل به حساب مدرسه
5859837009363959
به نام مدرسه علمیه حضرت بقیه الله علیه السلام
لطفا به منظور ضبط سند پس از واریز از طریف ایتا سند خویش را برای حقیر ارسال بفرمایید
اگر عزیزی مبسوط الید است و قصد خدمت به سربازان حضرت بقیةالله ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را با مال خویش دارد در واریز افزون بر آنچه عرض شد مختار است.
مستدعی است شهریور را نیز نیمه محاسبه بفرمایید.
سلام علیکم از اعلام نظر شریف شما ممنونم چند نکته نیاز به توضیح دارد:
1. برنامه مباحثه و مطالعه در بیشتر مدارس به صورت کنترل شده برقرار است نیز در مدرسه مبارکه حضرت بقیه الله این امر مورد توجه خادمان مدرسه بوده و هست.
2. از دیر باز طلابی که در خوابگاه یا حجره حضور داشتند شخصا برنامه غذایی و دیگر مسائل خوابگاه را بر عهده داشتند و افزون بر هزینه زحمت تهیه و پخت و پز نیز بر عهده خود آنان بود. ولی چند سالی هست که بیشتر مدارس علمیه به منظور رفاه بیشتر طلاب و جلو گیری از اتلاف وقت عزیز و گرانبهای آنان در مسیر تهیه و پخت و پز و دیگر برنامه های مربوط به خوابگاه اقدام به مدیریت این مسئله نموده و با اخذ بخشی  از هزینه از طلاب؛ همه این امور را مدیریت می کنند.
3. قطعا هزینه دریافتی از سروران عزیز بخش کمی از هزینه های خوابگاهی است و هزینه های دیگر را مدرسه بر عهده میگیرد. بنابراین نگران این هزینه ناچیز برای فرزندان خود نباشید. اگر در منزل خدمت شما بودند بیشتر از این فقط برای خورد و خوراک آنان هزینه می فرمودید.
4. اگر در ماه 20 روز فقط صبحانه و شام این عزیزن نان و پنیر باشد بیشتر از 400 هزار تومان خواهد شد در حالی که در برنامه غذایی مدرسه که به زودی اعلام می شود فقط یک روز نان و پنیر وجود دارد و ایام دیگر غذاهای مقوی مثل کره و عسل و ارده و شیره و حلوا ارده و تخم مرغ خواهد بود. برای وعده شام نیز غذاهای مقوی و مورد نیاز عزیزان پخت خواهد شد. 
5. در نظر داشته باشید که تقریبا تمام مدارس با اخذ هزینه خدمات خوابگاهی را ارائه می دهند و اگر این همیاری وجود نداشته باشد قطعا مدارس با مشکل مواجه خواهند شد.
6. طلابی که به صورت روزانه در مدرسه حضور دارند و از خوابگاه استفاده نمی کنند هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. بنابراین اگر عزیزی مایل نیست می تواند فقط بدون استفاده از خوابگاه در مدرسه تحصیل نماید.
7. در مجموع امیدوارم همه تلاشها و خدمات و برنامه های ما در راستای جلب رضای حضرت بقیه الله علیه السلام و عجل الله تعلی فرجه الشریف قرار بگیرد.
والدین زحمت کش و مخلص از آنجا فرزندان دلبند شما فاقد کسب و درآمدند روی سخن ذیل قبل از ایشان با شماست .
بدینوسیله ضمن تقدیر صمیمانه از عزیزانی که درخواست این مجموعه را به آذینِ اجابت آراستند و ابراز مراتب گلایه ی شدید از دوستانی که در ایفای تعهد خود و واریز وجه حداقلیِ مصوب در امور اسکانشان کوتاهی فرموده اند، اعلام میدارد: 
همه ی خدمتگزاران این مدرسه ی عالیه، شال ارادت بسته اند تا تمام جان و جهانشان را به پای بالندگی و تابندگی شما بگذارند اما اصطکاک و استهلاک ذهن در پیگیری مسائلی ازین دست به جای تمرکز بر ارتقاء سکّوهای جهش علمی و ایمانی در طلاب بزرگوار، حقیقتا مایه ی رنجش ما قبیله ی خدمتگزار است. 
نازنینان من! شما که اهل رعایتید؛ شما که حلاوتِ پرهیزِ حضرت شیخ انصاری از حلوای قرضی را چشیده اید؛ شما که ناقوسِ کلمات پر طنینِ فقه را ناموس اعمال خود میدانید؛ پس مگذارید تصرّفتان در مکانی که البته شرافتش به حضور شماست، خدای ناکرده به دلیل تاخیر در پرداخت این وجه مقرّر، مکدّر به شائبه ای باشد و دعای گره گشای نیمه شب و تهجّد دلهای مصفای شما در آنجا ، بر گروی خدشه ای شرعی بماند که به موضوع انتفاعتان از آن مکان وارد است … 
از همه ی شما اعزّه ی کرام اکیداً تقاضا داریم با واریز این ردیف بدهکاری خود در اسرع وقت، ضمن فراهم ساختن زمینه برای تداوم امکان سکونت خوابگاهی و استفاده از تسهیلات مربوطه، ملال تکرار این مطالبه را چه برای «ما مضیٰ» و چه «ما سیأتیکم» ، بر اوقات ما نپسندید و در سررسید های ماهانه نسبت به پرداخت کامل مبلغ مذکور اقدام فرمایید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.