حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
به نام خدای روزی رسان

با سلام و ادب محضر سروران مکرم و با آرزوی داشتن روزی به اندازه کافی

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله 

إِنَّ مَا قَلَّ وَکَفَى خَیْرٌ مِمَّا کَثُرَ وَأَلْهَى 

روزی کمی که برای زندگی کافی باشد از روزی زیادی که انسان را از خدا غافل کند بهتر است

اصول کافی ج2 ص 141

روزی پیامبر اکرم با اصحابش از بیابانى عبور می کرد، حضرت براى رفع عطش یا براى نیاز به غذا مقدارى شیر از چوپانی طلب فرمودند (البته در برابر وجه) و او بخل ورزید و گفت: آنچه از شیر در پستان و یا در ظرف هاست همه براى صبحانه و شام قبیله است و به دیگرى نمى رسد. پیامبر در حق او این گونه دعا کردند: خداوندا مال و فرزندانش را افزایش ده. بعدا به چوپان دیگرى رسید و همین درخواست را نمودند. چوپان نه تنها شیرى را که در ظرف داشت بلکه آنچه در پستان گوسفند بود را نیز دوشید و به عنوان هدیه، با احترام به نزد پیامبر آورد و به آن حضرت تقدیم کرد. پیغمبر در حق او نیز دعا کردند; خداوندا به حد کفاف به او مرحمت کن بعضى از یاران تعجب کردند که چگونه در حق آن بخیل پیغمبر اکرم دعاى فزونى مال و فرزند کرد ولى درباره این مؤمن سخاوتمند دعایى کمتر از آن فرمودند. از این مطلب سؤال کردند و پیامبر در جواب فرمودند: مقدار کمی که براى زندگانى انسان کافى باشد بهتر از مقدار فراوانى است که آدمى را از خدا غافل سازد. 
بله عزیزان گاهی اموال وقتی بیشتر از نیاز باشد باعث طغیان خود انسان یا خانواده او می شود و انسان در مقابل همه اموالش نیز باید پاسخ گو باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.