حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
⭕️♊️نفرین حکم بن عاص حکم بن عاص به ریشخند، راه رفتن پیامبر خدا علیه را تقلید کرد. پیامبر یا چنین نفرین کرد: همیشه همین گونه باشی» 
او تا پایان زندگی همواره لرزش اندام داشت. 
 
??نفرین زهیر در اغانی آمده است: زمانی که زهیر بن ابی سلمی صد سال داشت پیامبر دعا کرد: «خداوندا، مرا از شیطان او در پناه خویش بدار» ۴. 
پس از آن حتی یک بیت نگفت تا آن که درگذشت. 
?❇️نفرین مردی که موهای خود می کاوید پیامبر یا از این نهی کرد که کسی در نماز ریش خود را بکاود. او مردی را دید که موهای خویش میکاوید. فرمود: «خداوند موهایت را از هم بگشاید». 
پس آن مرد همان جا تاس شد. 
Ⓜ️✴️نفرین بنی حارثه واقدی گفته است: پیامبر به بنی حارثة بن عمرو نامه نوشت و آنان را به اسلام فراخواند. اما آنها نامه پیامبر را گرفتند و شستند و كف دلو خود را با آن پینه کردند. پیامبر فرمود: «آنان را چه شده است! خدای عقل از ایشان ببرد؟ 
واقدی گوید: از آن روی این طایفه اهل وعده های تهی، شتاب و سخنی نامفهوم و در هم آمیخته و نیز سبک خردی اند. 
⚪️?نفرین بنی عرینه 
جابر بن عبدالله گفته است: هنگامی که بنی عرینه چوپان پیامبر علیه واله را کشتند پیامبر آنان را چنین انفرین کرد: «خداوندا، راه را بر آنان کور کن».. 
جابر گوید: پس راه را گم کردند تا جایی که رهزنان خود را بدیشان رساندند و آنان را گرفتند . 
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
? علی پریزاد
? (موسسه پژوهشی معالم)
زیر نظر حوزه علمیه بقیةالله قم
تحت اشراف حضرت آیت‌الله ناصری دامت‌برکاته
پیام رسانهای ایتا و تلگرام
@maalemqom
پیام رسان واتس آپ
https://chat.whatsapp.com/GBccMtJ8NOJG7YKFIPWQz7

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.