حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
?کتاب اجتهاد در مقابل نص،فصل اول، صفحه۳۵
⭕️عمر با سفارش ابوبکر خلیفه میشود⭕️
دومین موردی که ابوبکر و پیروانش، در مقابل نص صریح، اجتهاد کردند، هنگامی بود که وفات ابوبکر فرا رسید و سفارش نمود که بعد از او عمر خلیفه باشد!!? 
?امیرالمومنین (علیه السلام) در نهج البلاغه می فرماید:«در حالی که او در زمان حیاتش، خلافت را اقاله میکرد(و به زبان، خود را از خلافت کنار می کشید و می گفت من را رها کنید که با وجود علی، من کسی نیستم)، پس از مرگش، این منصب را برای دیگری (عمر) تهیه می دید و آن را مانند دو پستان شتر، میان خود تقسیم نمودند».?
?عجب! عجب! مردی چیزی را از مالک آن به زور می گیرد و آن را به هرکس که خواست تفویض می کند، بدون اینکه از کیفر فردا و حساب و عتاب سرای دیگر، واهمه داشته باشد!!
?گویی او فراموش کرده بود، یا خود را به فراموشی می زد که پیغمبر، خلافت بعد از خود را به علی (علیه السلام) و پس از او به امامان اولاد او واگذار نمود.
?آنها یکی از دو چیز سنگینی هستند که هر کس به آنها چنگ زند گمراه نمی شود و کسی که در امر دین، به روش آنها گام برندارد، به حق رهنمون نمی گردد.
?اهل بیتی که در کفه ترازو، هموزن قرآن هستند و تا روز قیامت که بر حوض کوثر بر پیغمبر وارد شوند، از هم جدا نمی گردند.
?خاندانی که همانند کشتی نوح هستند که هر کس در آن نشست نجات یافت و کسی که از آن روی برتافت، غرق گردید.
?و همچون باب حطه بنی اسرائیل می‌باشند که هرکس قدم در آن گذاشت، آمرزیده شد. و امان اهل زمین از عذاب الهی هستند.
و باعث مصون ماندن امت از اختلاف در دین می گردند. و هرگاه قبیله ای با آنها به مخالفت برخیزد، کارش به اختلاف می کشد و به صورت حزب شیطان ? در می آید… و سایر نصوص صریحی که شایستگی ائمه طاهرین(علیهم السلام)❤️ را برای خلافت بعد از پیغمبر❤️، بر تمامی مردم، ثابت می کند.
✍️ما در کتاب «المراجعات» قسمتی از آنها را آورده ایم. به آنجا مراجعه کنید.✍️
?«پژوهشگر: علی میانداری»?
?«موسسه پژوهشی معالم»?
?زیر نظر حوزه علمیه بقیةالله قم?
❤️تحت اشراف حضرت آیت‌الله ناصری دامت‌برکاته❤️
??????????????
پیام رسانهای ایتا و تلگرام
@maalemqom
پیام رسان واتس آپ
https://chat.whatsapp.com/GBccMtJ8NOJG7YKFIPWQz7

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.