حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
?بسم الله الرحمن الرحیم ?
? ۱۲ روایت یا معجزه از اثبات الهداه یا مدینه المعاجز  ?
??????????
?حکایات فرشتگان الهی و سفره ای که از آسمان روی زمین? نازل شد
بر اساس روایتی به نقل از یکى از اصحاب امام حسن مجتبى (ع)، روزى امام حسن (ع) از مدینه منوره عازم شهر شام شد. من نیز با عده اى که تعداد آنها هفتاد نفر بود به همراه حضرت (ع) حرکت کردیم.
امام (ع) هنگام حرکت روزه بود و هیچگونه آذوقه و زاد و توشه اى همراه خود برنداشته بودیم. چون مقدارى از مسافت را پیمودیم، خورشید ?غروب کرد و نماز مغرب و عشاء را به امامت آن حضرت (ع) خواندیم و بعد از نماز، امام حسن (ع) دست به دعا برداشت و هنگامى که دعایش به درگاه خداوند متعال پایان یافت،ناگهان متوجه شدیم که درى از آسمان گشوده شد و ملائکه الهى به همراه زنبیل هایى که پر از میوه و خوراکى بود، وارد شدند و سپس آن غذاهاى داغ و لذیذ ??و همچنین میوه‌ها ???را جلوى میهمانان امام حسن مجتبى (ع) چیدند. همه ما به همراه آن حضرت (ع) از آن غذا‌ها و میوه‌ها میل کردیم،چون بسیار خوش طعم و لذیذ بود و از جهتى ما نیز راه زیادى را پیموده بودیم و خسته و گرسنه شده بودیم، طبیعى بود که زیاد خوردیم ولى بدون آن که چیزى از غذا‌ها و میوه‌ها کم شده باشد، ملائکه‌ها آنها را جمع کرده و به آسمان بالا بردند.
[مدینة المعاجز: ج ۳، ص ۲۳۵، ح ۸۵۴] 
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍️ سید محمد مهدی حسینی 
? منبع: 
https://www.google.com/amp/s/www.yjc.news/fa/amp/news/7347376
?????????
?موسسه پژوهشی معالم زیر نظر حوزه علمیه بقیه‌الله (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) قم
☑️ تحت اشراف حضرت آیت‌الله ناصری دامت‌برکاته
?پیام رسانهای ایتا و تلگرام
?@maalemqom 
?پیام رسان واتس آپ
?https://chat.whatsapp.com/GBccMtJ8NOJG7YKFIPWQz7

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.