حدیث روز
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ اَللهمَّ کُن لولیَّک الحُجةِ بنِ الحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیهِ وَ عَلی ابائهِ فی هذهِ السّاعةِ، وَ فی کُلّ ساعَة وَلیّا وَ حافظاً وقائِداً وَ ناصِراً وَ دَلیلاً وَ عَیناً حَتّی تُسکِنَهُ اَرضَکَ طَوعاً وَ تُمَتّعَهُ فیها طَویلاً

شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2534×
به نام خداوند عزادار زهرا

با سلام بر شما و تسلیت شهادت مادر شیعه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها

امروز درد و دل و گفتگوی جانسوز امیرالمؤمنین علی علیه السلام بعد از دفن همسر عزیزش با پیامبر اکرم را تقدیمتان می کنم و چون حجمش زیاد است فقط ترجمه ذکر میشودم

يا رسول اللَّه! سلام من و سلام دخترت فاطمه بر تو باد، همان دخترت كه به زيارت تو آمده و در بقعه تو خوابيده و خداوند خواست كه به سرعت به تو ملحق شود.
اى رسول خدا! از فراق دختر برگزيده تو صبر و شكيبايى من قليل و اندك شده، قدرت من از دورى برترين زنان یعنی فاطمه ضعيف گرديده، من تو را به دست خود به خاك سپردم، در صورتى كه جان مقدّس تو در گلو و سينه من بود. آرى آنچه كه در قرآن است می ‏پذيرم و می ‏گويم: انّا للَّه و انّا اليه‏ راجعون، يا رسول اللَّه! آن امانتى را كه به من دادى پس گرفته شد! سپرده باز گرفته شد! فاطمه زهرا را بردى، يا رسول اللَّه چقدر اين آسمان سبز و زمين غبار آلود در نظر من تيره و تار است!! غم و اندوه من هميشگى گرديده! شب من با بيخوابى می ‏گذرد! اين غم از قلب من خارج نمی ‏شود تا آن زمانى كه خداوند مرا در آن خانه ‏اى كه تو در آن هستى وارد نمايد! در دلم دردى است كه آن را جريحه ‏دار می ‏كند و همّ و غمّى است تكاندهنده! چه زود بين ما جدايى افتاد!! من درد دل خود را براى خداوند می ‏گويم.
دخترت به زودى تو را از اينكه امّت تو متحد شدند و حقّ او را پايمال كردند آگاه خواهد كرد! جريان را از فاطمه ‏ات جويا شو و شرح حال را از وى بخواه! چه غم و غصه ‏هايى كه در دل او جايگزين شد! او نمی ‏توانست براى كسى درد دل كند. ولی همه آنها را براى تو خواهد گفت. خداوند كه بهترين حكم‏ كنندگان است حكم خواهد كرد. سلام من بر شما باد، سلامى كه به منزله وداع من باشد، نه آن سلامى كه شما را ترك نمايم، اگر بازگردم از ملالت و خستگى نيست و اگر نزد قبر تو اقامت گزينم به علّت بدگمانى نيست كه خداوند به صابرين وعده ثواب داده است.
صبر و شكيبايى مباركتر و نيكوتر است. اگر براى غلبه افرادى كه بر او مستولى شدند نبود بر خود لازم می ‏دانستم كه نزد قبر تو اقامت گزينم و معتكف گردم و براى اين مصيبت بزرگ نظير زن جوان مرده ناله و فرياد می ‏كردم. خداوند می ‏بيند كه دختر تو مخفيانه دفن شد! حقّ وى غصب شد! از گرفتن ارث ممنوع گرديد! در صورتى كه از زمان تو تا به حال چندان مدتى نگذشته و ذكر تو متروك نشده است! يا رسول اللَّه من به خداوند شكايت می ‏كنم و پيمودن راهى كه تو رفتى براى من بهترين تسليت است.
يا رسول اللَّه صلوات خداوند بر تو و سلام و خشنودى خداوند بر فاطمه باد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.